Teslimat Bilgileri
Adrese Teslimat
Adrese teslimat ile tüketiciler tarafından verilen siparişe konu ürün/ürünler sipariş onaylandıktan sonra en kısa sürede kargoya verilir. Teslimat süresi, teslimatın yapılacağı adres ve kargo firmasına göre değişiklik gösterebilmekte olup özel bir teslimat tarihi belirtilmemişse ürününüz siparişin verildiği tarihten itibaren en fazla 30 gün içerisinde ALICI ‘ya teslim edilecektir.
Siparişlerin gönderimi sırasında ortaya çıkacak olan kargo ücreti ALICI tarafından karşılanacaktır.
Ürün İadesi
Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı malı teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde alıcı veya alıcının belirlediği kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak alıcı, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde, tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, alıcının veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün; birden fazla parçadan oluşan mallarda, alıcının veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün; belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, alıcının veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde yer alan Cayma Hakkının İstisnaları maddesi uyarınca tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Alıcı, siparişlerini onaylanana kadar Satıcı’nın iletişim için belirlemiş olduğu e-posta adresine mail göndererek iptal edebilir. Onaylanan siparişler için ise ürün kargodayken veya ürün ALICI ‘ya ulaştıktan sonra iade süreci başlatılabilecektir. Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde Satıcı’ya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde: a) Alıcı’ya veya onun bildirdiği yukarıda bilgisi bulunan üçüncü kişiye teslim edilen ürünün bildirim tarihinden itibaren 10 gün içinde iade edilmesi zorunludur. b) iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları varsa ürünle birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 14 (ondört) gün içerisinde, varsa malın alıcıya teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri ve Alıcı’yı borca sokan her türlü belgeyi Alıcı’ya hiçbir masraf yüklemeksizin iade edecektir. İade kargo bedeli ürünün Alıcı tarafından, Satıcı tarafından belirtilen taşıyıcı firmalar aracılığıyla gönderilmesi halinde Satıcı’ya aittir. Aksi halde iadeye ilişkin kargo ücretinden Alıcı sorumlu olacaktır. Alıcı, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkansızlaşması Alıcı’nın kusurundan kaynaklanıyorsa Satıcı’ya malın değeri veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Sözleşme gereğince Satıcı'nın bedel iadesi yapacağı durumlarda, iadenin yapılacağı banka hesabı, ürün bedelinin ödendiği hesap ve/veya kredi kartıdır. Bu hesabın ve/veya kredi kartının kapatılmış/değiştirilmiş ve/veya herhangi bir sebeple işlemez olması nedeniyle Satıcı’nın bedel iadesini gerçekleştirememesi durumunda, Alıcı, Satıcı'ya bizzat yazılı olarak başvurarak parayı teslim almak zorundadır. Alıcı böyle bir durumda gecikme zararı, faiz vb talepte bulunamayacağı gibi, bedel iadesinin başka bir hesaba yapılmasını isteme hakkına da sahip değildir. Satıcı tarafından iade işleminin kredi kartına yapılıyor olması halinde ise iade edilen tutar banka tarafından Alıcı hesabına yansıtılacaktır. Bu nedenle tutarın iade sonrasında Alıcı ’nın hesaplarına yansıtılmasının tamamen banka işlem süreci ile ilgili olması nedeniyle olası gecikmelerde banka sorumlu olacak olup söz konusu gecikmeler nedeniyle Satıcı ’nın sorumluluğu bulunmamaktadır.

